کارشناسی سنجش و ارزشیابی جاجرم

کارشناسی سنجش و ارزشیابی  جاجرم
بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

دریافت فایل pdf
حجم: 646 کیلوبایت

۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۴
شریفی (jsharifi60@gmail.com )

قابل توجه همکاران « ‌مدیران و معاونان اجرایی» گرامی در مقطع ابتدایی

قبل از پرینت گرفتن فرم الف دقت داشته باشید گزینه « شایستگیهای عمومی» حتما در پایان فرم موجود باشد.

حال اگر این گزینه نیست مراحل زیر را طی کنید :

1-منوی تسهیلات .......  بروزآوری پایگاه

2- منوی تسهیلات ...... بروزآوری فایل مدارس

3- منوی تسهیلات ...... اصلاح حروف

4- منوی تسهیلات ...... اصلاح درس قرآن

سپس از سیستم توصیفی خارج شده و کامپیوتر را ری استارت نمایید.

توجه : اگر در هنگام باز کردن فرم سیستم خطا داد « پوشه تمپ» را خالی کنید.

۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۷:۴۴
شریفی (jsharifi60@gmail.com )
دریافت
حجم: 1.65 مگابایت
توضیحات: متوسطه دوم و پیش دانشگاهی و رشته علوم و معارف اسلامی
۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۳۴
شریفی (jsharifi60@gmail.com )

دریافت
حجم: 1.3 مگابایت

۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۱۱
شریفی (jsharifi60@gmail.com )

از آنجا که واحد های آموزشی و آموزگار ملزم است ، گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی دانش آموز را در هر ماده درسی بر اساس ارزشیابی های به عمل آمده فرایندی (کتبی ، شفاهی و عملی ) و اطلاعات جمع آوری شده در پوشه کار و دفتر مدیریت فرایند های کلاسی، تحلیل و تفسیر نموده و در طول هر نوبت با توجه به اهداف آن درس، در دو نمون برگ الف و ب مصوب در سیصد دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ  93/10/23  به شکل توصیف عملکرد و  مقیاس‌های رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیازمند آموزش و تلاش بیشتر و نیازمند آموزش و تلاش مجدد ، توصیف و گزارش کند. بر این اساس انتظار می رود استان ها در نوبت دوم و شهریور ، برای دانش آموزان پایه ششم ، گزارش پایانی پیشرفت تحصیلی تربیتی ( فرم الف ب ) بر اساس بررسی های طی سال تحصیلی و عملکرد آزمون پایانی ( هماهنگ منطقه ای ) با در نظر داشتن موارد زیر، اقدام نمایند:

آزمون پایانی (خرداد / شهریور) به عنوان یکی در کنار سایر شواهد و اطلاعات به دست آمده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شود . از بزرگ نمایی و سایر رفتارهایی که پیامدهای ناگواری چون ایجاد اضطراب ... در پی دارد، جدا خودداری گردد.

 از آنجا که آزمون مداد کاغذی فاقد صلاحیت لازم برای سنجش تمام اهداف آموزشی می باشد  در طراحی آزمون ها تلاش گردد  سوالات به گونه ای باشد که ضمن توجه به انواع آنها ، سطوح بالای یادگیری دانش آموز ( تجزیه و تحلیل ، ترکیب و ارزشیابی ) را مورد سنجش قرار دهد .

 در هر آزمون ، بارمها در مقابل هر سوال به شکل رتبه ای درج گردد .

 تصحیح هر آزمون توسط معلم و با تعیین رتبه عملکرد دانش آموز در هر سوال صورت گیرد. در مجموع در هر آزمون، نظر معلم تعیین کننده سطح دسترسی دانش آموز به اهداف آن آزمون خواهد بود.

منبع: دفتر آموزش دبستانی

۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۴۴
شریفی (jsharifi60@gmail.com )