دریافت فایل pdf
حجم: 646 کیلوبایت
دریافت فایل pdf
حجم: 646 کیلوبایت
قابل توجه همکاران « مدیران و معاونان اجرایی» گرامی در مقطع ابتدایی
قبل از پرینت گرفتن فرم الف دقت داشته باشید گزینه « شایستگیهای عمومی» حتما در پایان فرم موجود باشد.
حال اگر این گزینه نیست مراحل زیر را طی کنید :
1-منوی تسهیلات ....... بروزآوری پایگاه
2- منوی تسهیلات ...... بروزآوری فایل مدارس
3- منوی تسهیلات ...... اصلاح حروف
4- منوی تسهیلات ...... اصلاح درس قرآن
سپس از سیستم توصیفی خارج شده و کامپیوتر را ری استارت نمایید.
توجه : اگر در هنگام باز کردن فرم سیستم خطا داد « پوشه تمپ» را خالی کنید.
دریافت
حجم: 1.3 مگابایت
از آنجا که واحد های آموزشی و آموزگار ملزم است ، گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی دانش آموز را در هر ماده درسی بر اساس ارزشیابی های به عمل آمده فرایندی (کتبی ، شفاهی و عملی ) و اطلاعات جمع آوری شده در پوشه کار و دفتر مدیریت فرایند های کلاسی، تحلیل و تفسیر نموده و در طول هر نوبت با توجه به اهداف آن درس، در دو نمون برگ الف و ب مصوب در سیصد دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 93/10/23 به شکل توصیف عملکرد و مقیاسهای رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیازمند آموزش و تلاش بیشتر و نیازمند آموزش و تلاش مجدد ، توصیف و گزارش کند. بر این اساس انتظار می رود استان ها در نوبت دوم و شهریور ، برای دانش آموزان پایه ششم ، گزارش پایانی پیشرفت تحصیلی– تربیتی ( فرم الف – ب ) بر اساس بررسی های طی سال تحصیلی و عملکرد آزمون پایانی ( هماهنگ منطقه ای ) با در نظر داشتن موارد زیر، اقدام نمایند:
آزمون پایانی (خرداد / شهریور) به عنوان یکی در کنار سایر شواهد و اطلاعات به دست آمده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شود . از بزرگ نمایی و سایر رفتارهایی که پیامدهای ناگواری چون ایجاد اضطراب ... در پی دارد، جدا خودداری گردد.
از آنجا که آزمون مداد – کاغذی فاقد صلاحیت لازم برای سنجش تمام اهداف آموزشی می باشد در طراحی آزمون ها تلاش گردد سوالات به گونه ای باشد که ضمن توجه به انواع آنها ، سطوح بالای یادگیری دانش آموز ( تجزیه و تحلیل ، ترکیب و ارزشیابی ) را مورد سنجش قرار دهد .
در هر آزمون ، بارمها در مقابل هر سوال به شکل رتبه ای درج گردد .
تصحیح هر آزمون توسط معلم و با تعیین رتبه عملکرد دانش آموز در هر سوال صورت گیرد. در مجموع در هر آزمون، نظر معلم تعیین کننده سطح دسترسی دانش آموز به اهداف آن آزمون خواهد بود.
منبع: دفتر آموزش دبستانی